Általános szerződési feltételek
Hatályos: 2022. november 01-től
Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF” vagy „Szabályzat”) tartalmazzák a Demeter Ágnes Diána egyéni vállakozó mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, az kötelezően alkalmazandó minden látogatóra nézve.
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, magyar nyelven íródik. A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
Az ÁSZF folyamatosan elérhető az alábbi linken:
https://www.yourpetbox.eu/vasarlasi-feltetelek-5
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A szolgáltató székhelye: 2120 Dunakeszi, Posta utca 36.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@yourpetbox.eu
Adószáma: 58757914-1-33
Telefonszáma: 06308502889
A tárhely-szolgáltató neve: Shoprenter Kft.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. A Szolgáltató a visszaigazolást megelőzően, saját hatáskörében és szabadon dönt arról, hogy a leadott rendelést elfogadja-e.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 8 (nyolc) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes, vásárlás esetén pedig kötelező a jelen Szabályzat elfogadása.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak Bruttó árak, forintban értendők, azonban nem tartalmazzák az esetleges utánvét díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A megjelenített termékek futárszolgálattal házhoz szállítással, vagy kiválasztott csomagpontos, vagy átvevőhelyes átvétellel rendelhetők meg, személyes átvételre nincs lehetőség.
A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét és leírását. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban esetlegesen megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
A Webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja. Árváltoztatás esetén a megrendelt termék a rendelési áron kerül leszállításra.
A bejelentkezés után, illetve a rendelés elküldése előtt lehetősége van az adott rendeléshez kapcsolódóan megváltoztatni mind a szállítási, mind a számlázási címét, telefonszámát és nevét is.
A legközelebbi bejelentkezésnél az utolsó belépéskor vagy rendeléskor megadott vagy megváltoztatott adatai lesznek az alapadatok. Kérjük, hogy ezért minden esetben a rendelés elküldése előtt ellenőrizze az adatait.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, illetve elküldi a Felhasználó számára az aktivált e-mail címet.
Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor töröltetni az info@yourpetbox.eu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül gondoskodik a regisztráció törléséről. A Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A főoldalon kattints a Meglepetés doboz kutyusoknak, vagy Meglepetés doboz cicáknak feliratra, ezzel eljutsz a vásárlói felületre és ezzel el is indíthatod a vásárlási folyamatot.
A kattintás után eljutsz a választható dobozok oldalra. Itt kiválaszthatod, hogy melyik termékünkkel szeretnéd meglepni kedvencedet. A képre kattintva további információkhoz juthatsz. A terméket itt tudod majd beletenni a kosaradba. Előtte azonban van még pár teendő. Meglepetés doboz esetén ki kell választanod, hogy milyen felszereltségű dobozt szeretnél (alap, vagy extra), ezután kérlek válaszd ki, hogy van-e valamilyen allergiája kis kedvencednek, majd kíváncsiak leszünk még a kutyus, vagy cicus méretére és korára, amit szintén a legördülő menüből választhatsz ki. Ugyanez a teendőd Manna dobozunk és karácsonyi tematikus dobozunk esetén is, azonban ott csak egy méretben tudsz rendelni. Móka dobozunk esetén csak a kis kedvenced méretére és korára leszünk kíváncsiak. Ezek az információk azért fontosak nekünk, hogy meglepetés dobozotokat minél egyénre szabottabbá tudjuk varázsolni. Ezután máris a Kosárba tudod helyezni az általad kívánt boxot. A felugró ablakban kiválaszthatod, hogy tovább lépsz a kosárhoz, vagy tovább válogatsz.
Ha a kosárhoz lépsz, látni fogod a kiválasztott termék bruttó végösszegét, a választott mennyiséget és a várható szállítási költséget. A szállítási költség csak egy tájékoztató jellegű információ, a végleges összeg mindig attól függ, hogy melyik szállítási módot választod. Ezután a Tovább a pénztárba gombbal tudod folytatni a megrendelési folyamatot.
A következő oldalon kérjük, hogy kezdd el az adataid kitöltését, ha regisztráció nélkül szeretnél vásárolni, vagy jelentkezz be, a bejelentkezés gombra kattintva. A jobb oldalon a Rendelés összesítésénél megadhatod az esetleges kedvezmény kuponod számát is, de erre továbbkattintás után is lesz még lehetőséged. Amennyiben szeretnél hírlevelet kapni további akcióinkról és újdonságainkról, kérlek, pipáld ki a kis négyzetet. Kattints a Tovább a szállítási módokhoz gombra, itt tudod kiválasztani, hogy melyik szállító partnerünk juttassa el Hozzád a dobozt. Itt tájékoztatunk a szállítási költségekről is. Amennyiben a Packetát, GLS csomagpontot, MPL csomagautomatát, vagy MPL postapontot választod, itt szükséges kiválasztanod a Hozzád legközelebb eső átvevő pontot is, enélkül, nem tudsz továbblépni. Amennyiben a Házhozszállítást választod, kérjük add meg a pontos szállítási címedet, ahol át tudod venni a csomagodat. Ezek után kattints a Tovább a fizetési módokhoz gombra!
Ezen a felületen kell megadnod fizetési módot. Jelenleg két fajta fizetési módra van lehetőség oldalunkon. A bankszámlára utalásra és az utánvétes fizetésre. A banki átutaláshoz szükséges adatokat itt is megtalálod, e-mailen is elküldjük Neked a számlával együtt. Az utánvétes fizetés plusz költségét (melyet a rendelés összegzésénél is feltüntetünk) a megrendelt dobozod árával együtt a futárnál, vagy az átvételi ponton fogsz fizetni. Miután kiválasztottad a számodra megfelelő fizetési módot, az oldal alján ellenőrizheted a Számlázási címedet is, amennyiben ez nem egyezik meg a Szállítási címeddel, itt adhatsz meg új számlázási címet. Ezek után kattints a Tovább az összegzéshez gombra. A rendelés összegzésénél kérlek ellenőrizd, hogy minden adatodat helyesen adtad-e meg. Amennyiben igen, a megjegyzés rovatba kérlek írd be, ha még bármilyen fontos információ van, amit megosztanál velünk, nagyon örülünk, ha leírod kis kedvenced nevét is. A Bruttó végösszeg alatt ki kell pipálnod, hogy elfogadod az Általános szerződési feltételeinket. Ezek után nincs más dolgod, mint a Megrendelem gombra kattintani.
A megrendelés elküldéséhez a Felhasználónak el kell fogadnia az Adatkezelési tájékoztatót a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével. E feltételek nélkül a Felhasználó megrendelést nem tud leadni a webáruházban. Ha Felhasználó leellenőrizte a megrendelését és minden adatot rendben talált, akkor a „Megrendelem” gombbal véglegesen elküldésre kerül a Felhasználó megrendelése, ami a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla elektronikus formában a Felhasználó által megadott e-mail címre kerül továbbításra. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése a csomagszállító partnertől függ, általában munkanapokon, 8-17 óra közötti időszakban történik.
Adatbeviteli hibák javítása
Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában a bejelentkezés után a “Fiók” gombra klikkelve. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb.
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.
A rendeléshez további információ elérhető az alábbi linken: yourpetbox.hu/gyakran-ismetelt-kerdesek-36
A megrendelések feldolgozása a megrendelést követő két munkanapon belül megtörténik, kivéve a honlapon jelzett szabadságok és karbantartások idejét. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő két munkanapon belül kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. A szerződés a Szolgáltató visszaigazolásával jön létre, nem a rendelés leadásával.
Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 15 munkanapon belül. A megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított tizenöt munkanapon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Fizetés
Fizetés utánvétellel: a YourPetBox Webáruházban megrendelt termék futár igénybevételével kerül kiszállításra a Fogyasztó által megadott szállítási címre, vagy a Fogyasztó által kiválasztott csomagautomatába, vagy átvételi helyre. A Fogyasztó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesíti készpénzben, vagy bankkártyával, csomagpontos átvétel esetén az automatánál van lehetőség bankkártyás fizetésre, az átvevő helyeken pedig bankkártyával, vagy készpénzzel is tud fizetni. Utánvétes fizetés esetén plusz költség kerül felszámolásra, amelynek összege a honlapon feltüntetésre kerül a rendelés véglegesítését megelőzően.
Amennyiben kiküldésre kerül az Utánvétes rendelés és az mégsem kerül átvételre, a továbbiakban webshopunk bármely részén csak Előre utalással történő fizetést választhat!
Előre utalás bankszámlára: Fogyasztó a megrendelt termékek árát és azok kiszállítási díját, díjbekérő alapján megelőzően fizeti meg a Szolgáltató bankszámlájára:
Erste Bank: 11600006-00000000-99347608
banki átutalás útján. Az utalás során a megjegyzés rovatban a díjbekérőn feltüntetett megrendelés sorszámát és a Felhasználó nevét minden esetben szükséges feltünteti. Előre történő utalásnál, a megrendelés után a díjbekérőt a Szolgáltató tizenöt munkanapon belül állítja ki és az átutalt összeg (termék ára összesen+szállítási díj) Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követően adja át a szállítónak.
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad.
A szállításhoz és fizetéshez további információt talál a következő linken:
https://www.yourpetbox.eu/fizetes-szallitas-34
Fizetés bankkártyával:
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztóra vonatkoznak.
Fogyasztó: a szakmája, fogyasztó foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A Fogyasztót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 20.§-a alapján indokolás nélkül elállási jog illeti meg.
Elállási jog gyakorlásának időtartama:
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
1. a) a terméknek,
2. b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek:
A Korm. rendelet 29.§-a szabályozza a Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételeket.
A Szolgáltató által értékesített termékekre figyelemmel a Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az előző pontban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
Elállási jog gyakorlása
A Fogyasztó elállási jogát erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozatával gyakorolhatja. Nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött csomagot nem veszi át. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató nem felel azért, ha a visszaküldés során a termék elveszik vagy megsérül. A csomagolás sérüléséből eredő költségek a Fogyasztót terhelik
Szavatosság
A Szolgáltatót a Fogyasztó által megvásárolt termékre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint terheli szavatossági kötelezettség a termék jellegének megfelelően. Minden garanciális feltételt a Ptk. általános törvénykezése szabályoz. A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra ebben beleértve a törést és beázást is.
Jótállás
A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely jogszabálynál fogva jótállási kötelezettség alá tartozna. A Szolgáltató szerződés alapján az értékesített termékre jótállást nem vállal.
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt az webáruház 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Amennyiben a Szolgáltató álláspontja a Fogyasztó számára nem elfogadható, bírósági eljárást kezdeményezhet, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróságnál, továbbá fogyasztói jogvita esetén jogosult az alábbiakra is:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál – további információk és elérhetőségek: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése – további információk és elérhetőségek: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
- Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el: Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye alapítja meg.
Vegyes, záró rendelkezések
A Megrendelő Weboldalról történő megrendelése feltételezi, hogy a Megrendelő az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezi. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak - például internet szolgáltató- felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Megrendelőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét.